کد خبر: ۶۵۶۱۶۱
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
احمدی‌نژاد این روز‌ها یکی از مهم‌ترین گزینه‌های انتخاباتی محسوب می‌شود

فرش قرمز برای بازگشت احمدی‌نژاد در ۱۴۰۰| یاران قدیمی او چه می‌گویند؟

رئیس دولت نهم، این‌بار برخلاف همیشه پاسخ سؤال را با سؤال نداد اما جواب دوپهلو داد. ظاهرا باید منتظر ماند و دید احمدی‌نژاد برای بازگشت دوباره به حاکمیت تا چه حد حاضر به کنار گذاشتن دوستانش است و همزمان برای جلب نظر طیف دانشگاهی و روشنفکر جامعه ایرانی که چندان تمایلی به او ندارد، حاضر است از برخی از تفکرات خود عبور کند یا اینکه در بر همان پاشنه خواهد چرخید که پیش از این می‌چرخید؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمود احمدی‌نژاد که این روزها در مظان آمدن دوباره به عرصه قدرت است، در یک گفت‌وگوی اسکایپی با شبکه یو.اس.ایران گفته است: «درباره انتخابات فکری نکرده و شخصا تمایلی ندارم، اما مثل همه ایرانیان آماده فداکاری هستم».

او در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات پیش‌رو کاندیدا می‌شوید و چه پیامی برای ایران‌دوستان دارید، گفت: «فکر می‌کنم تا انتخابات خیلی وقت داریم و باید به فکر امروز باشیم. امسال در کل دنیا سال تحولات است و باید خودمان را برای آن آماده کرده و مراقب باشیم تا ملت‌ها آسیب نبینند. امروز بیشتر از آنکه مراقب یک منطقه باشیم باید فکر جهان، اصلاح و تغییر آن باشیم. هر تغییر در ضعف جهان و در ضعف جامعه انسانی رخ می‌دهد. من فرد کوچکی از هفت میلیارد جمعیت جهان هستم که دوست دارم جهان آزادی و عزت داشته باشد. درباره انتخابات فکری نکرده و شخصا تمایلی ندارم، اما مثل همه ایرانیان آماده فداکاری هستم».

فرش قرمز برای بازگشت احمدی‌نژاد در ۱۴۰۰| یاران قدیمی او چه می‌گویند؟

به نوشته روزنامه شرق، از سویی دیگر، عباس امیری‌فر که پیش‌تر بسیار به احمدی‌نژاد نزدیک بود، قبلا خبر داده بود که احمدی‌نژاد صددرصد برای 1400 می‌آید و حالا به خبرآنلاین تأکید کرده است: «با شناختی که من دارم او در انتخابات شرکت خواهد کرد. ممکن است که افراد دیگری هم در این انتخابات شرکت کنند، منتها باید شرایط زمان را هم در نظر بگیریم، الان با توجه به این تورم بی‌سابقه و فضای اقتصادی این سال‌ها و... محبوبیت آقای احمدی‌نژاد بالا رفته است، بنابراین به نظر من شرکت می‌کنند».

احمدی‌نژاد برای آمدن سدی محکم به نام شورای نگهبان دارد؛ سال 96 رد صلاحیت شد. باهنر گفته بود: «من حضرت آیت‌الله جنتی را در یکی از جلسات مجمع تشخیص دیدم. بعد از این بود که حضرت آقا سفارش کرده بودند که آمدن احمدی‌نژاد به مصلحت نیست. به آقای جنتی گفتم احمدی‌نژاد کاندیدا می‌شود. گفت واقعا کاندیدا می‌شود؟ خبر داری؟ گفتم به‌هیچ‌وجه. فقط تحلیل دارم. آیت‌الله جنتی خیلی تعجب کرد و گفت اگر نامزد بشود یعنی به دنبال فتنه است...». حالا برخی مدعی شده‌اند که او رایزنی برای نزدیکی به شورای نگهبان را آغاز کرده است. مرتضی طلایی، چهره نزدیک به قالیباف، این ادعا را مطرح کرد اما بعدا عقب نشست و گفت فقط استنباط شخصی‌اش بوده نه اینکه اطلاعات خاصی داشته باشد! اطلاعات بوده یا استنباط حالا امیری‌فر هم مدعی است که احمدی‌نژاد اگر بتواند به شورا نزدیک شود و تیمی در حد انقلاب و نظام انتخاب کند امیدی است که برگردد: «مشابه این اتفاق در مجلس هم افتاد؛ یعنی تعدادی که الان منتقد آقای احمدی‌نژاد هستند اما مدتی در دولت ایشان بودند، مردم به آنها اقبال نشان دادند و تعدادی انتخاب شدند، این نکته‌‌ای است که بستگی به عملکرد ایشان دارد؛ یعنی باید مذاکراتی داشته باشد که با مقداری تفاهم در مسائل، می‌تواند خودشان را عرضه کند». امیری‌فر گفته که اگر رئیسی کاندیدا شود چون مخالفتی با آقای احمدی‌نژاد ندارد یا حداقل آن را علنی نمی‌کند، اگر بگوید من احمدی‌نژاد را در سمت معاون اولی خود انتخاب می‌کنم، اگر این نظر را بدهد به نظر من با رأی بالایی انتخاب خواهد شد، البته باید رقیب ایشان را هم درنظر بگیریم. درنهایت به نظر من احمدی‌نژاد الان رأی خوبی در میان مردم دارد؛ یعنی چون بیشتر در میان مردم است، اگر اشکالات خود را رفع کند و مقداری با صراحت بیشتر نسبت به نظام و ولایت فقیه و رهبری نظر قاطعی دهد، خیلی‌ها پشت ایشان قرار می‌گیرند و به او کمک می‌کنند. به نظر من این طرح می‌تواند موفق شود».

امیری‌فر مدعی است که شواهدی مبنی‌بر تغییر رویکرد احمدی‌نژاد و تغییر ترکیب تیمش وجود دارد. این به آن معنی است که او حلقه پیشین را که از سوی اصولگرایان به جریان انحرافی معروف شده بودند و چهره‌های اصلی‌اش را که این روزها در زندان‌اند، کنار می‌زند. به نظر می‌رسد که بی‌اعتمادی اصلاح طلبان به احمدی‌نژاد کاملا درست بوده است. او اهل بازی است و برایش قدرت از همه‌چیز مهم‌تر است؛ تاجایی‌که حتی حاضر است یارانش و جریانی که مدعی رهبری آن بود، یعنی به همان بهاری پشت پا بزند! امیری‌فر گفته است: «نشانه‌هایی وجود دارد که آقای احمدی‌نژاد تیم سابقش را در دفترش عوض کرده و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقای بقایی و مشایی نیست؛ یعنی اصلا دیگر در دفتر رفت‌وآمدی ندارند و یعنی تغییراتی ایجاد شده است. با روحیاتی که من از آقای احمدی‌نژاد می‌شناسم تغییر مواضع می‌دهد؛ یعنی این‌گونه نیست که حتما روی موضع خودش باشد و الان هم با گذشت هشت سال با تجربه‌‌ای که به دست آورده است این روحیه را دارد که بخواهد در گذشته خود تجدید نظر کند و اشتباهات خود را در گذشته تکرار نکند». او گفته که اگر این کار را بکند طبیعی است که اقبال ایشان زیاد است، «اقبال در این حد است که اگر شخصی هم مورد تأیید شورای نگهبان قرار بگیرد؛ مثلا شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی‌نژاد را به عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رأی‌گیری این فرد خیلی تأثیر دارد یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می‌تواند آرا را به خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به خود ایشان دارد.» امیری‌فر که تا پیش از این به‌شدت منتقد احمدی‌نژاد بود در این مصاحبه فرش قرمز را برای رئیس سابقش پهن کرده است: «انتقاداتی به آقای احمدی‌نژاد داریم اما مزایای خوبی هم دارد، اینکه خود او یک رسانه است و مردم‌دوست است و برخلاف تمام این اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که شاهد آن هستیم ایشان ساده‌زیست است و همان خانه‌‌ای را دارد که قبلا داشته و چیزی به آن اضافه نکرده است و طرح‌هایی مثل یارانه، مسکن مهر و... داشتند». اصولگرایانی که پیش‌تر یکی‌یکی از احمدی‌نژاد اعلام برائت کرده بودند، این روزها در حال رنگ عوض‌کردن‌اند. احتمالا برای 1400 گزینه رأی‌آور ندارند و بعد از مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس، برای‌شان «میزان رأی ملت است» بسیار مهم شده است.

پیش‌تر هم شمس‌الدین حسینی، وزیر سابق احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس در تمجید از رئیس سابق دولتش گفته بود که به او افتخار می‌کند: «به آقای احمدی‌نژاد که یک چهره خدومی بودند افتخار می‌کنیم و ارتباط عاطفی ما برقرار است... در اوج حملاتی که به آقای احمدی‌نژاد می‌شد در آبان سال ۹۲، آمدم و مبانی اقدامات کارمان را در برنامه پایش توضیح دادم».

رفاقت یک احمدی‌نژادی سابق با قاضی فراری

امیری‌فر: من با آقای منصوری دوست بودم و در بسیاری از جلسات فقه با هم شرکت می‌کردیم. یک روز به من گفت می‌خواهیم شما را برای انتشار سی‌دی «ظهور نزدیک است» دستگیر کنیم. من ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند اما ۱۱ اردیبهشت دیدم بدون اینکه به من احضاریه یا اخطار دهند، یک‌مرتبه من را دستگیر کردند و ایشان قاضی ما شدند و شروع به تهدید کردند و من را به انفرادی انداختند. هرچه گفتم اینها دروغ و تهمت است، قبول نکردند و ۵۲ روز من را به انفرادی بردند و چنین برخوردی با من کردند و من فقط گفتم که آقای منصوری بدانید که خدا این بلا را یک روزی به سر خودتان خواهد آورد و ظلم درست نیست. شما با من رفیق و هم‌لباس هستید پس چرا شما پیگیری می‌کنید، پرونده من باید در دادگاه ویژه روحانیت بررسی شود، اما ایشان گفت چون شما سردار سپاه هستید کارکنان دولت پیگیر کارتان هستند و درنهایت من را با آن وضعیت بد به انفرادی انداختند. زمانی‌که ایشان بازنشسته شد و می‌خواست فرار کند (قبل از اینکه آقای رئیسی بیاید) با من تماس گرفت و گفت شما تبرئه شده‌‌اید و ما از شما عذر می‌خواهیم... در نهایت من از ایشان شکایت کردم که به‌خاطر بازنشسته‌شدن ایشان، آن شکایت را مختومه کردند. خلاصه اینکه ایشان ۵۲ روز من را بی‌گناه به انفرادی انداختند و سایت‌ها چقدر به من دروغ و افترا بستند. درنهایت بعد از چند سال حقانیت من به نتیجه رسید و پلیس بین‌الملل ایشان را به‌عنوان یک متهم بزرگ دستگیر کرد و می‌خواهند او را به ایران منتقل کنند. این قاضی اتهامات زیاد دیگری هم دارد که جای گفتن آن نیست.

مشاور سابق احمدی‌نژاد: جایگزینی افراد دانا و انقلابی به جای «مشایی و بقایی» شرط «تایید صلاحیت»

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی درهمین رابطه نوشته است: محمود احمدی‌نژاد این روز‌ها یکی از مهم‌ترین گزینه‌های انتخاباتی محسوب می‌شود که حدود یک سال تا برگزاری آن، باقی مانده و با توجه به خوی تغییرپذیر و پیش‌بینی‌ناپذیر سیاست ایرانی، اظهارنظر قطعی درباره گزینه‌های سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی با هزار و یک مشکل و معضل اقتصادی مواجه است و همزمان شاهد برگزاری انتخاباتی با کمترین مشارکت تاریخ خود بوده، امری است ناممکن، اما بازار گمانه‌زنی‌ها این روز‌ها چنان داغ شده که گویی خیال همه هم از تایید یا احزار صلاحیت گزینه‌ها توسط شورای نگهبان آسوده است و هم از میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰. این میان، یکی از چهره‌هایی که بحث درباره تایید یا عدم تایید صلاحیتش نقل محافل است، همان رییس‌جمهوری سابق ایران است که حالا از آمادگی خود برای «فداکاری» در راه «ایران» سخن گفته است.

مساله صلاحیت احمدی‌نژاد که روزگاری بهترین رابطه ممکن را با نهاد‌های حاکمیتی و انتصابی همچنین طیف موسوم به «حزب‌اللهی» دیروز و «انقلابی» امروز داشت از آنجا آغاز شد که او پس از خداحافظی‌اش از کاخ «پاستور»، در پی محاکمه نزدیکانش، مقابل همین نهاد‌ها ایستاد و همزمان با بی‌توجهی به «نهی رهبری» در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد تا شورای نگهبان را ناچار به ردصلاحیت مردی کند که تنها ۴ سال پیش از آن، رییس‌جمهوری نزدیک به نظام بود. این مهم سبب شد تا بخش قابل توجهی از چهره‌های نزدیک به او برای آنکه شانس تایید صلاحیت خود را حفظ کنند، رفته‌رفته از احمدی‌نژاد و مواضعش فاصله بگیرند. تصمیمی که ازقضا جواب داد و سبب شد تا تعداد قابل توجهی از یاران بهاری احمدی‌نژاد، حالا در «بهارستان‌نشینان» دوره یازدهم باشند و همزمان حامیان جدی او، برای بازگشت دوباره به حلقه اصلی قدرت.

شرط تایید

«ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شرایط عوض شود و تایید صلاحیت شوند.» این عین عبارتی است که فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی دولت احمدی‌نژاد درباره وضعیت او در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در آخرین گفت‌وگوی خود با روزنامه «اعتماد» به کار می‌برد. عبارتی که روز‌های بعد از انتشار با گفته‌های نزدیکان احمدی‌نژاد تکمیل شد تا خبر از تهیه پازلی از سوی بهاری‌ها با افق ۱۴۰۰ دهد. احمد خورشیدی آزاد، پدر داماد احمدی‌نژاد که در جریان رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس ازجمله حامیان علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی احمدی‌نژاد بود، در اظهاراتی قابل تامل که خبرگزاری برنا آن را منتشر کرد از «احتمال توافق میان احمدی‌نژاد و شورای نگهبان» برای «تایید صلاحیت» او سخن به میان آورد. او جزییات بیشتری از چیستی مبانی این مذاکره احتمالی ارایه نکرده ولی عباس امیری‌فر، مشاور و ریاست شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم نیز دیروز در گفتگو با خبرآنلاین «انتخاب تیم و مدیران انقلابی» را یکی از شروط «بازگشت احمدی‌نژاد» عنوان کرده است.

تمایلی ندارم اما...

هیچ یک از چهره‌های نزدیک به رییس‌جمهوری سابق منظور خود از کلیدواژه «تیم انقلابی» را تشریح نکرده‌اند ولی با اتکا به نوع کنش و واکنش نهاد‌های حاکمیتی با احمدی‌نژاد، به نظر می‌رسد شرط بازگشت او، خداحافظی با نزدیک‌ترین رفقایش از اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی گرفته تا مرتضی تمدن و محمدرضا الهام است. چهره‌هایی که در روزگار سختی رییس‌جمهوری دولت‌های نهم و دهم پس از خداحافظی با پاستور کنارش ایستادند و همین مساله کنار گذاشتن‌شان را دشوار کرده است؛ هر چند که امیری‌فر از ایجاد تغییر در دفتر او گفته و تاکید کرده است: «احمدی‌نژاد تیم سابقش را در دفترش عوض کرده و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقای بقایی و مشایی نیست.» با این حال و از قرار معلوم باید منتظر گذشت زمان بود و تغییرات احتمالی در تیم و یاران احمدی‌نژاد را به نظاره نشست ولی تا آن زمان گفته‌ها و مواضع او قابل توجه خواهد بود. احمدی نژاد درباره گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات در اظهاراتی که شبکه ماهواره‌ای «یو اِس ایران تی‌وی» منتشر کرده، صراحتا حاضر به تکذیب ماجرا نشده و با تاکید بر اینکه او «به عنوان یکی از هفت و نیم میلیارد انسان این کره خاکی» دوست دارد «شاهد آسایش، آزادی، رفاه و عزت» باشد، گفته است که «هنوز هیچ فکری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری» نکرده و «شخصا تمایلی به این مساله ندارد» ولی «همانند همه ایرانیان آماده فداکاری در راه ایران» است.

معاون اولی آقای رییس؟

نکته قابل توجه در این میان آنکه از قرار معلوم اصولگرایان برای استفاده از سبد رای احمدی‌نژاد به ویژه در شهر‌ها و روستا‌های کوچک‌تر خواب و خیال‌هایی دیده‌اند؛ چنان که امیری‌فر از احتمال ارایه پیشنهاد معاون اولی به احمدی‌نژاد، از جانب «ابراهیم رییسی» و «سعید جلیلی» سخن به میان آورده است؛ پیشنهادی که دست‌کم در مورد رییسی با توجه به تکذیب حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ازجانب محسنی اژه‌ای - قائم‌مقام این روزهایش در دستگاه قضا- کمی دور از ذهن است ولی درباره جلیلی که روابطی حسنه با نهاد‌های حاکمیتی دارد، ممکن است عملیاتی شود هر چند که تحقق این مهم به معنای سایه انداختن معاون اول بر رییس دولت است و چندان منطقی به نظر نمی‌رسد ولی احتمال حضور احمدی‌نژاد در بیرون از صحنه و حمایت از جلیلی و حتی مهرداد بذرپاش همچنان وجود دارد؛ به‌ویژه آنکه حدادعادل ثابت کرده در میان اصولگرایان نیز سبد رای قابل توجهی ندارد و این مهم همزمان با گسترش دایره نفوذ عدالتخواهان و به اصطلاح نیرو‌های انقلاب درمیان اصولگرایان می‌تواند به منزله فرصتی برای حضور رییس‌جمهوری سابق در راس هرم اصولگرایان یا دست‌کم بخش تندرو آنان تلقی شود.

تغییر مواضع

امیری‌فر در بخشی از اظهاراتش درباره احمدی‌نژاد و شرط و شروط تایید صلاحیت دوباره‌اش از سوی شورای نگهبان به مواضع اخیر او اشاره کرده و گفته است: «این پیغام‌ها برای من می‌رسد که ایشان مواضع خودشان را تغییر داده است.»احتمالا منظور او از تغییر مواضع  احمدی نژاد، نوع نگرش به نهاد‌های حاکمیتی و رهبری است، اما از قرار معلوم تغییر مواضع احمدی‌نژاد شامل نوع نگاه او به امریکا و جهان غرب نیز شده است. وی که در روز‌های حضورش در راس دولت به‌زعم تحلیلگران یکی از خصمانه‌ترین روابط میان جمهوری اسلامی با اروپا و امریکا را رقم زد، حالا از لزوم «حل و فصل مشکلات» گفته و خواستار «مذاکره بی‌واسطه تهران و واشنگتن» شده و تاکید می‌کند که «رفتار‌های تند» حاصلی ندارد.

به این ترتیب ظاهرا باید منتظر ماند و دید احمدی‌نژاد برای بازگشت دوباره به حاکمیت تا چه حد حاضر به کنار گذاشتن دوستانش است و همزمان برای جلب نظر طیف دانشگاهی و روشنفکر جامعه ایرانی که چندان تمایلی به او ندارد، حاضر است از برخی از تفکرات خود عبور کند یا اینکه در بر همان پاشنه خواهد چرخید که پیش از این می‌چرخید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
11
امیری‌فر! تو هم؟!
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
متاسفانه شکاف طبقاتی در این هفت سال ، توسط مجلس و دولت یکدست ، بدتر شد. فقرا به احمدی نژاد رای می دهند ؛ صددرصد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
39
23
اگر يك اصلاح طلب واقعي از حزبي مورد تاييد مردم در مقابل ايشان قرارگيرد حتما اصلاح طلب برنده خواهد شد . چون اين آقا 8 سال رئيس جمهور بوده و تحرك چنداني از خود نشان نداده غير از مقداري شعار
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
شما اینقدر مطمئن اید؟ اتفاقا" به نظر من اگر مردم رای بدهند مطمئن باشید به اصلاح طلبان رای نمی دهند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
در پاسخ آقا سعيد . عملكرد روحاني رو پاي اصلاح طلبي ننويس .ايشان در عمل ثابت كرد يه اصول گراي مطلقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
حالا مثلا اصلاح طلبان چه کاری کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
آقای دکتر احمدی نژاد کابوس کاخ نشینان است
باید هم از ورود آن به عرصه قدرت بترسید
محسن
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
من رای میدم. 70 درصد قبولش دارم باوجود اینکه افراد بهتری هم هستن
ولی فرقش اینه که وقتی حرفی میزنه پاش وای میسته. اقلا خیرش برا مخالفانش اینه که میدونن چه اتفاقی قراره تو کشور و برنامه هاش بیافته
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
6
22
فعلا هر جور شده میخوان مردم رو برا شرکت در انتخابات مجاب کنن
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
19
24
نه این به بدعمل کردن جناب روحانی بر میگردد که چقدر ملت بدبختر شدن که بدبخت کننده اصلی شان یادشان رفته دوباره زمزمه برگشت به این عتیقه را میکنند
که اگر به همین روال جناب روحانی ادامه بدهد وکاری برای بهبود نظر مردم به
خودش را نکند گناه انتخاب احمدی نژاد ویا هر کی در رسته ایشان برای آقای روحانی خواهد ماند !امیدوارم جتاب روحانی در این سال آخر کاری بکند!
پاسخ ها
Ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
واقعاً فکر میکنید این چیز ها برای روحانی مهم است؟ یا مثلاً فکر میکنید روحانی قادر به انجام کاریست؟ بنظرم روحانی اصلأ اصلاح طلب نبوده و نیست چون خدمتی که ایشون به اصولگرایان کرد خود اصولگرایان به خود نکرده بودند
Ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
42
22
کدام محبوبیت؟ احمدی نژاد هیچ محبوبیتی پیش مردم ندارد و اگر او تایید صلاحیت شود مردم پای صندوق های رای خواهند آمد تا نگذارند او رئیس‌جمهور شود مگر اینکه نرمش قهرمانانه از خود نشان دهد و دم از مذاکره با آمریکا بزند تا بتواند مردم را فریب بدهد احمدی نژاد بداند وضعیت امروز وضعیت هشتاد و هشت نیست که باز بتواند رئیس‌جمهور شود به قول خودش اون ممه رو لولو برد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
احمدی نژاد نزد عامه ملت از سید محمدخاتمی هم محبوب تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
22
27
فاجعه بزرگي در راه است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
7
من ..... اگر ثبت نام کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
19
38
امیدوارم آقای دکتر احمدی نژاد پابه عرصه انتخابات بگذاره مطمناً مردم استقبال خواهند کرد و رای خوبی خواهد آورد به کوری چشم دشمنان ملت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
احمدی نژاد همدرد مردم بوده و هست همراه مردم بوده و هست. ما مردم ایران یک رئیس جمهور مردمی میخواهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
شما از آمریکا خوب نظر می دیا، بیا ایران بعد حرف بزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
29
28
8 سال به زور رییس جمهور بود حالا هم ول نمیکنه... قحط الرجال
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
دکتر احمدی نژاد با رای مردم سر کار بود و انشاالله اگر دوباره بیاید بازهم با رأی مردم رئیس جمهور خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
29
19
ایشان گند کاریهای خودش و دوستانش را جمع کند کافی است .اگه خش و خاشاک رای بدهند شاید ..........
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
خس و خاشاک اونایی هستند که تحمل دیدن یک مسئولی رو که درد مردم رو میفهمه ندارن. خس و خاشاک اونایی هستن که عزت ملت ایران رو به بدنامی مردم ایران ترجیح میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
18
11
این را دیگر کجای دلمان بگذاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
22
20
احمدی نژاد در زمانی ریس بود که نفت بشکه ای ۱۵۰ دلار بود بهترین فرصت برای پیشرفت ولی در حالی که همه چیز حواسش فراهم بود و صندوق ذزره پر بود از اندوخته دولت خاتمی ولی احمدی نژاد به ایران حمله کرد افسوس که فرصت طلایی نفت ۱۷۰ دلاری در زمان این شخص بود
پاسخ ها
امیر حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
عمرا از سیاست یا بی بهره هستی یا طرفدار پولداران بیدرد ،نفت را احمدی نژاد به بشکه ای ۱۵۰ دلار رساند ،امار را ببین کمتر خالی ببند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
احمدی نژاد از فرصت هایی که داشت به خوبی استفاده کرد و واقعاً خادم ملت بود و تا زمانی که سرکار بود حق و حقوق پیمانکاران طرحهای عمرانی عقب نیافتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
7
واقعا راضی شده ایم
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
10
اللهم اجعلنا عاقبت امورنا خیرا.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
3
11
آقا بس کنید دیگه داره خسته کننده میشه!!!!!!!
بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
15
35
اگ آقای احمدی نژاد کاندابشی من بهش رای می دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
معلومه خوب به تو رسیده!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
احسنت بر شما که میدانید صلاح مردم ما در رای دادن به رئیس جمهوری مردمی همچون احمدی نژاد هست
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
32
20
من در هشت سال دوران ایشان جز حرف های نسنجیده در سطح داخلی و خارجی؛ تصمیمهای کارشناسی نشده و میدان دادن به متقلبان و اختلاسگران
چیزی مشاهده نکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
با عرض پوزش جنابعالی مشخصاً از این حرف ها و کلماتی که نوشتید حتی معنی اونها رو هم نمیدونید ببخشید تند گفتم چون تند نوشتید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
11
6
اگر احمدی نژاد ثبت نام کند من رای می دهم تا او ببازد
اسماعیل نوغانچی صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
3
9
سلام جناب احمدی نژاد قبل از امدن بعد از تایید شدن خواهشا کارهای که میخواهی انجام بدهید اوایل مطرح نکنید تا جبهه گیری نشود به حرفها ی قدرتمندان پول ثروت اهمیت ندهید و.....
رضا
|
France
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
14
5
احمدی نژاد تمام شده بازگشت او به قدرت اصلا به نفع مردم ومنافع ملی نیست این ادم لجباز عصبی وتحت تاثیر شدید مشائی است ضمن اینکه از همین الان دنبال مذاکره با ترامپ است
البته علیرغم تبلیغات مردم اگاه هستند وبه این ادم رای نخواهند احمدی نژاد در گرانی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار را به ساخت مسکن
وپول ۴۵ هزار تومانی به مردم گذراند اکنون که اصلا نفتی صادر نمیکنیم که او بخواهد بریز وبپاش کند کاش عقل داشت
وکنار ساخت مسکن به اشتغال تولید وغیره هم میپرداخت
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
19
4
احمدی نژاد تمام شد او اگر همچنان بر سرزبانهاست به خاطر این است که مدام سر و صدا میکند و رسانه ها به او میپردازند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
تا وقتی کسی بر مسیر عدالت و حق حرکت کند تمام نشده
و تنها باطل و بی عدالتی تمام شدنی هستند که شما از طرفدار باطلید
امیر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
4
14
کاش تمام کسانی که با دکتر احمدی نژاد عزیز مخالف هستند ،آزاد مرد بودند چون مسلمان دروغ نمیگوید دروغ گفتن همان تهمت زدن است آمار های جهانی صداقت دکتر در پیشرفت کشور بوده
بهروزحیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
5
18
اقای احمدی نژاد یار قشر ضعیف و متوسط هستش و همه بهش رای میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
7
ببخشید اختلاس الان زیادیااون موقع؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
4
17
به نظرمن اقای احمدی نژاد مرد عمل نه حرف قول یاحرف الکی نمیزنه همین کاراشه که اونو پیش مردم محبوب کرده الان تواین هشت سال چی دیدیم از دولت تدبیر وامید احمدی نژاد همه روخونه دار کرد محض اطلاع من که لحظه شماری میکنم احمدی بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
دقیقاً مسئله همینه که شما میگید علی آقای گل. ای کاش همه جامعه اینو بدونن که واقعاً دکتر احمدی نژاد مرد عمل بود
امیر سلماس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
7
6
والله اگر اونم بیاد هیچ کاری نمیتونه بکنه چون که باعث همه ی گرانی ها اول اون شد بنزین از لیتری ۱۰۰و۳۰۰تومان در دولت خاتمی به لیتری ۷۰۰تومان دردولت احمدی نژاد شد نان برنج نیز همینطور
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
13
6
وای توروخدامگه تواین کشورقطع الرجاله به عقب برنمیگردیم ب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
6
16
خدا کنه احمدی نژاد بیادانشاللهء
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
7
16
دعا کنید دکتر احمدی نژاد بیاد چون به داد قشر ضعیف میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
واقعا باید دعا کنیم احمدی نژاد بیاد تا کمر خم شده دچارش شدیم، راست بشه و زندگی معقولی داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
6
16
تنها ریس جمهوری که دوستش دارم و امیدوارم باشه احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
8
18
من به عنوان یک دانشگاهی و حامی حقوق اقشار آسیب پذیر از دکتر احمدی نژاد حمایت میکنم، گرچه ملیونها ایرانی دلشان با اوست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
واقعاً حرفتون گل. از کشاورز و معلم و دانشجو و صنعتگر و .... خلاصه همه ما منتظر اومدن دکتر احمدی نژاد هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
8
17
زنده باد احمدی نژاد مرد عمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
درود بر شما و زنده باد احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
7
16
باید تائید کنند مردم احمدی نژاد و دوست دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
8
18
احمد نژاد تنها رئیس جمهوری بود که از بدنه ملت بلند شد و برای مردم کار کرد. تمام اصولگراها و اصلاحاتچی ها با هم فامیل شدند و جلوی مردم فیلم بازی میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
درود بر شما دوست عزیز. احمدی نژاد نه اصلاحات و نه اصولگرا براش معنی نداره فقط و فقط به خدمت برای مردم فکر میکنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
4
10
#درودبراحمدی نژاد یک ضرب برنده است به امیدخداوهمدلی واتحادمردم تا۱۴۰۸بااحمدی نژاد
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
3
10
به عشقه هر چی مرده احمدی بر میگرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
4
9
دکتر بیا ، تو لااقل در اوج تحریمها و تهدید ها و حفاظت از انرژی هسته ای وقتی پراید گران شد جمله معروف پراید کیلو چند را به خودرو سازان محترم گفتی و از آبروی خود مایه گذاشته و دفاع نمودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
9
احمدی نژاد برگرده به نفع مردم میشه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
چی بنفع مردم میشه با یارانه که رایج کرد هر گلی به سر ما میزنند صدامون درنمیاد فقط برای کارمندان خوبه هر کدوم شون یک رییس جمهور میشن واسه خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
اتفاقا یارانه بسود تو که بیکاری چون اگه یارانه نباشه نون خوردن را هم نداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
2
6
با سلام و درود به همه ملت آزاده ایران بزرگ
ماهمه منتظر آقای احمدی نژاد هستیم و رای ما
دکتر محمود احمدی نژاد است
محجوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
5
2
لطفا این ... سیاسی را بزرگ نکنید.
دیگر بس است.بازی های سیاسی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
5
3
من نمیدونم توی این مملکت دیگه کسی نیست بیاد رییس جمهور بسه گرچه رییس جمهور هیچ کاره است
ابوبکر بغدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
5
2
انشاالله رد صلاحیت بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
5
3
بدبختی ملت از زمان احمدی نژاد شروع شد تمام گرانیها و قحطی مواد خوراکی برای افزایش قیمت از نتایج زمان احمدی نژاد بود برداشتن یارانه ها به بهانه کیفیت مواد غذایی تو زمان احمدی نژاد بود الان نتیجه اش چی شده گرانی مواد غذایی بی کیفیت و بدرد نخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
2
2
تو این هفت سال سرمایه دارها و پولدارها ، پولدارتر شدند و متوسط ها فقیر شدند فقیرها فقیر تر ، اختلاس و دزدی هم بیشتر شد! احمدی نژاد تحفه نیست ولی با این بلای که سر مردم فقیر و متوسط اومد، احمدی نژاد رای میاره حتما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
5
صد در صد احمدی نژاد یاور بیچاره های هیچیکی ندار من خودم بهش رای میدم مرد خودشه بقیه هیچی
ایزانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
3
درودخدابرمحمودمحبوب دلها
ail
|
Canada
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
2
2
قسمت دوم فیلم فتنه برمیگردد !!!!!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
2
4
احمدی نژاد از طرف شورا نگهبان تایید بشه حتما صددرصد رای خواهد آورد خدمات اور نادیده نگیرید در ضمن با عقیده مردم توهین نکنید خار و خش و خاشاک چه معنی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
4
1
اتفاقا دولت فعلی با بلا هاطبیعی زیادی دسته گریبان شدوازسیاسی برنامه ریزی خوبی کرده بودن که هزینه‌های زیادی اضافه شد که ناخواسته بودن که برنامه ریزی‌های بهم ریخت همه خدمتگدارمردم هستند
علییی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
3
احمدی جوووون دوست داریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین